Nieuwe ontwikkeling: chatten met zorgverleners
Om mensen met langdurige klachten na corona meer ondersteuning te bieden in hun persoonlijke situatie introduceert coronaplein.nu een chatfunctie. Bezoekers van het plein kunnen daar dagelijks live hun vragen stellen aan ervaren verpleegkundigen. Zij beantwoorden deze vragen en helpen mensen met coronaklachten hun weg te vinden naar de juiste zorg en behandeling.
Deze chatfunctie wordt gefaciliteerd door Zilveren Kruis alarmcentrale Eurocross Assistance. “Eurocross is expert op het gebied van het op afstand geven van advies over medische problemen. Wij zetten onze expertise graag in om mensen met vragen over klachten na corona te helpen”, zegt Nicole Bootsma, hoofd van het Medisch Team van Eurocross Assistance. “Via de chat op coronaplein.nu behandelen we vragen en geven we informatie op een laagdrempelige manier. Zo dragen we samen met Longfonds bij aan de juiste zorg op de juiste plek.”
Naast het toevoegen van de chatfunctie, zijn er artikelen toegevoegd over het effect van corona op verschillende lichaamsfuncties. Daarnaast wordt op coronaplein.nu de informatie interactiever aangeboden in de vorm van bijvoorbeeld webinars en video’s met zorgprofessionals. Het eerste webinar over herstel na corona werd door zo’n 2500 deelnemers live bekeken. Bijna 15.000 mensen keken inmiddels het webinar terug.